Ännu en helg

publicerat i Allmänt;
Så har det passerat ännu en helg och man har knappt hunnit blinka. Barnen har varit hos pappa och jag trodde det skulle bli en massa tid för mig, men det blir liksom inte det ändå. Jag har inte riktigt hunnit vänja mig med att ha varannan helg för mig själv heller. Jag trodde det skulle kännas skönt att vara ensam och bara njuta av ledig tid. Och kunna göra såna saker som man aldrig tar sig tid med annars. Men mina lediga helger bara passerar och jag får inget gjort. Det känns jättekonstigt att vara själv.

Nu är det ju inte riktigt så att jag är helt själv, eftersom vi bor så nära så kommer barnen in ibland. Men efter att ha levt tillsammans i en stor familj i över 20 år, så känns det tomt att vara ensam. Skönt men tomt.

Imorgon är det födelsedagskalas. Sabina fyller 15. Fjärde tonåringen, och tänk att alla är lika, fast på sitt eget unika sätt. Tonåringar kan verkligen konsten att få föräldrar att undra om dom är dom enda i hela universum som inte har fattat vad livet går ut på. 

Innan vår äldsta dotter blev tonåring så visste inte jag vad frustration var...men nu vet jag! Jag var också lyckligt ovetande om vilken utmärkt fallenhet för taxiyrket jag hade, terapeut, förhörsledare, medlare i mellanöstern, ja listan kan göras lång. Det är inte omöjligt att man kan söka till tullverket, som tonårsförälder kan man tillslut sniffa sig till finurliga alkoholgömmor.

Men framförallt så blir man lyckligt medveten om att man behövs, i alla lägen.

Och PLÖTSLIGT händer det...man får en kram och så säger dom: Mamma, hur ska jag klara mig utan dig?

Med fyra tonåringar och fyra till som närmar sig med stormsteg, så ska jag nog försöka ta vara på mina lediga helger.

Barnen är ju det bästa man har och utan dom så blir vi ju inte det vi blir.

Var rädda om varann!


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ida:

Nu har du uppdaterat lite dåligt tycker jag :P

2:a kommentar, skriven , av Susanne:

Förlåt, ska rätta till det! :)

Kommentera inlägget här :