Plötsligt händer det

publicerat i Allmänt;
Precis som i trissreklamen...när man för längesen ställt sig in på att det är som det är, det är inget för mig, jag ska aldrig mer låta nån komma så nära så det kan göra ont om den försvinner...aldrig låta nån få mig att tro något som sen visade sig vara nåt helt annat...aldrig mer...klarar mig själv...man blir bra på att stålsätta sig...
 
Så plötsligt händer det...man känner att det inte är så farligt...jag kommer inte att dö...inte ligga på badrumsgolvet och hyperventilera...jag kommer faktiskt inte att ha fysiskt ont i hela kroppen av ångest om det händer igen...för jag har redan gått igenom det...inte bara en gång utan fler...och jag tror min hjärna fattat nu...känslor är inte farligt...man repar sig och kommer igen.
 
Och plötsligt faktiskt händer det igen...jag vågar känna...och jag vågar lita på att jag inte kommer att dö...för det har jag praktiskt taget redan gjort och det kan ju knappast bli värre...
 
Häftig känsla...
 
I´m happy
 
 
 

Kommentera inlägget här :