För att jag måste

publicerat i Allmänt;
Jag har många idoler, en av dom är Anna Eriksson Skarin, en gammal kurskompis och helt outstanding i att följa hjärtats röst. Idag läste jag en sak hon skrivit på facebook:
 
”Jag ska skriva böcker, dikter och låtar.
Inte för att jag skapar perfekta verk – utan för att mitt hjärta säger att jag måste.

Jag ska sjunga, prata och berätta.
Inte för att någon vill lyssna – utan för att mitt hjärta säger att jag måste.

Jag ska bryta mönster, ramar och låta mig ifrågasättas.
Inte för att jag vågar – utan för att mitt hjärta säger att jag måste.”
 
Då slog det mig vad mycket jag vet att jag måste, inte för att jag vill eller ska, utan för att mitt hjärta säger att jag måste...
 
Precis som Anna skriver så har jag alltid vetat vad jag måste, men det tog lång tid innan jag kunde skilja på vad som bara var ren tjurskallighet över vad jag trodde att jag måste bevisa och vad som egentligen är en djupt liggande vetskap i hjärtat.
 
Jag vet inte hur många gånger jag har börjat ett nytt liv, men det kan väl aldrig vara i onödan. Jag tar bara små pauser från det nya livet lite då och då och tar ett litet sidospår tills livet puttar tillbaks mig igen och jag kan fortsätta börja ett nytt liv.
 
Mitt hjärta har skrikit sig hest en period nu och rösten dog precis när jag fick hjälp att fatta att det var dags att lyssna igen. Förlåt hjärtat...jag ska bättra mig...
 
För att jag måste...tack Anna!
 

Kommentera inlägget här :