Lyckligt lottad

publicerat i Allmänt;
Det är lätt att glömma hur bra man har det...jag är frisk...även om jag kanske inte är helt normal...förresten, jag är inte alls normal...vad är normalt? Tror inte det finns nåt riktigt mått på det...och tur är väl det...
 
Tyckte lite synd om mig själv imorse...för jag var väldigt trött...självförvållat, kanonväder och så skulle jag vara tvungen att jobba inne idag...men så började jag tänka på allt runt omkring mig...som är bra...för det finns rena katastrofer också...krigszon i sovrummet tex som jag ska ta itu med under semestern...för typ tredje året i rad...och mitt förråd...och alla andra skrymslen som måste röjas...nu blev det jobbigt...
 
Så jag åkte på hästtävling istället och hjälpte Kajsa och blev alldeles tårögd när hon vann båda klasserna...
 
Hursomhelst så kom jag fram till att jag är en mycket lyckligt lottad person som mår bra, lever i en liten rosa bubbla för tillfället, som jag kliver ur ibland för att påminna mig om att det kanske inte är på riktigt...men som ändå existerar...och jag är värd det. För jag har haft mina krig...och har fortfarande, men nu känner jag igen dom snabbare och blir inte så jävla förvånad når det slår till...jag är inte bättre än nån annan, livfarligt när man börjar tro det...jag är en helt vanlig, ovanligt bra person, precis som alla andra. Jag duger...fast det skulle inte skada med lite mer tid i solen för jag är hemskt blek fortfarande :-) och jag skulle om jag fick välja vara mer vältränad, ha mindre rynkor, mindre slapp hud på magen mm mm mm...
 
Nu är ju jag en 45-årig 8-barnsmamma och får nog vara jävligt tacksam för det...resten är bara illusioner. Jag lever och mår oförskämt bra...idag...och förhoppningsvis länge till.
 
Ibland skulle jag önska att alla som finns runtomkring mig förstod hur mycket dom betyder och har betytt genom åren, det är ju inte helt självklart att man har lyckats förmedla det så att dom vet...
 
Det finns personer som har betytt extra mycket, allt behöver inte enbart vara positivt för att det ska ha haft betydelse.... Det finns personer som fortfarande betyder extra mycket, dom hoppas jag dom vet vilka dom är...förutom barnen som betyder allt...men det behöver man ju inte förklara.
 
Jag är lyckligt lottad, med eller utan vältränad, brunbränd kropp...med brister och fel...funderingar och komplex, fullt upp med mig själv och rädsla för att inte räcka till...men jag orkar inte lägga fokus på det mer...jag är glad! :-)
 

Kommentera inlägget här :