Det där med att man måste...

publicerat i Allmänt;
Jag skulle ju verkligen behöva träna...men jag hör inte att hjärtat säger att jag måste...jag menar mitt fysiska hjärta...för det andra hjärtat i mitt liv frågar lite då och då om jag inte skulle vilja...undrar vad han menar med det?? ;-) Klart att jag vill, jag har bara inte haft tid än...och inte känt mig motiverad...och inte känt den där dragningen när man vet att det är sitt kall... :-D ....men snart så :-) Finns inga bortförklaringar, antingen så gör man det eller inte...
 
Vad lätt det är att blunda för saker som pågår i ens liv, saker man kan påverka själv, men inte förstår för att man fokuserar på att det inte funkar. Sen är det sakerna man trodde var över för längesen, men som finns kvar långt, långt inne tills man är och skrapar på dom lite och vips så är det uppe till ytan igen. Som att röra i en kopp där sumpen sjunkit till botten, rör man inte, utan dricker fint så ligger den där stilla, men rör man så blandas den upp med kaffet och det blir inte lika gott. Man ska sila så många gånger så att man kan vara säker på att det inte sjunkit nåt till botten.
 
Jag har kommit så långt i mitt liv så jag förstår att jag inte kommit så långt som jag tror ibland...det är skönt.
 
Det tål att upprepas ofta...det finns en mening med allt som sker, det är inte säkert att jag gillar den meningen alltid, men med facit i hand och lite distans brukar man ändå känna sig glad över resultatet.
 
Saker man kan tänka på:
 
Älska mycket
Tänk positivt
Värdesätt livet
Ta inte så hårt på motgångar, där föds ofta framgångar.
Var snäll mot dig själv
Se saker som händer som dom är och inte som man vill att dom ska vara.
Sjung mycket och högt (kanske i bilen om man är själv eller så...)
Dansa ofta
Lyssna, ofta sägs det mer mellan raderna
Och kom ihåg, endast det man själv upplevt kan man vara helt säker på att det är sant, resten är bara någon annans uppfattning.
 
 
 

Kommentera inlägget här :