En bra dag

publicerat i Allmänt;
Idag är en bra dag...vaknar hyfsat utvilad och solen skiner...carpe diem...just nu fångas inte direkt några dagar här....ny dag nya möjligheter...inte hela sanningen...möjligheter finns alla dagar, om man har förutsättningar att ta tillvara på dom.
 
Jag vet inte om man kallar det här att vara utbränd...vidbränd kanske, eller trög i huvudet...men utbränd vet jag inte...jag kan fortfarande skratta, fast jag vet inte alltid varför, jag gråter inte för allt möjligt längre, det har jag redan passerat...nu är jag mest avstängd, ibland tänker jag att jag kanske egentligen bara tänker för mycket...så att hjärnan har fått kortslutning...men samtidigt vet jag att jag passerat stadiet för längesen när jag skulle ha sagt stopp, nu räcker det. Man kan bli utbränd, om vi nu ska kalla det för nåt, på allt möjligt. I mitt fall är det nog så att jag aldrig kommer att bli riktigt klok på vad egentligen, det är nog bara en lång rad av händelser i livet där man desperat försöker vara ordnande, fixande, duktig, kompetent, ja-sägande, arg, förstående, lyssnande, snygg, till lags och framförallt...en bra människa.
 
Livet fortsätter ju i vilket fall som helst...men du är väl sjukskriven, säger många...nej, jag har inte råd att vara sjukskriven, så jag söker jobb och vilar under tiden. För jag är arbetssökande också...
 
Nu tänker jag att det finns en mening med allt, har tankeförmågan lagts på is, så är det för att man ska vila, den finns ju kvar bakom "luddet"... för det känns som bomull i hela huvudet.
 
Jag får helt enkelt tänka om, vad vill jag göra...hur vill jag ha det...dra i handbromsen och fånga några dagar...skissa på ett hus, en framtid och ägna mig åt dom jag vill vara med.
 
Och till alla som får en kick av att vara duktig...fundera på vad som ger den kicken...lyssna till den där känslan som säger om det är ett behov av bekräftelse eller helt enkelt bara en tillfredställelse i att ha gjort rätt...för vem är jag duktig?
 
Kom ihåg att det enda som existerar är just denna sekund som är nu, varken före eller efter. Försök att fånga den. För din skull.
 
 
 

Kommentera inlägget här :