Världens längsta halvmeter

publicerat i Allmänt;
Jag tror många går omkring med en känsla av tomhet ibland och letar efter nåt att fylla tomheten med. Vi letar runtomkring, hos vänner, partner, i hemmet osv. Men det går inte att fylla tomrummet med nåt utanför oss själva. För att må bra måste man vara tillfreds med sig själv. Tycka att man är bra, inte ha för höga krav, acceptera sig själv som den man är och inte hela tiden försöka vara nåt man inte är.

Livet är fullt av möjligheter, men hur ska man kunna ta tillvara på dom om man inte ser dom? Om man hela tiden söker efter nåt som inte ligger längre bort än en halvmeter från hjärnan. Det kallas för världens längsta halvmeter...sträckan som insikterna i intellektet ska transporteras för att sjunka ner i känslan i maggropen. Hur svårt som helst...att få vetskapen om att man duger som man är att sjunka in i  känslan. Det är SVÅRT!

Jag har kommit halvvägs...tror jag... 22,5 cm, inte mycket att skryta med. Men det är en början. Och tvivelperioderna blir kortare och kortare. Jag är faktiskt bra, det vet jag...men den insikten är inte mycket att komma med om känslan hela tiden skriker, "NEJ...du ska inte tro att du är nåt". Men jag vet att jag är nåt, och för varje dag som går och jag vaknar och känner att det är en ny dag idag och den är bra den med, så blir det mindre dramatiskt att känna sig värdelös. Jag kan ju vara bra ändå...

Ta och börja bli tillfreds med dig själv, gå världens längsta halvmeter...

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Daniel:

Lysande beskrivning! För egen del kan min halvmeters pålitlighet tyvärr närmast jämföras med SJ's punktlighet. Sträckans avstånd är inget problem, ibland är den dock stängd på grund av banarbete. Välkommen åter en annan dag.

Detta för att i annat läge oscillera fritt och utan avbrott. Begriper inte hur det hela hänger ihop, men jag är tacksam när tågen rullar som de ska :)

Nåt som ändå hjälpt mig utöka balansen, är att undvika att döma min omgivning. Vare sig som bra eller dåligt.

Verkar vara lite: "som jag dömer andra, så dömer jag mig själv."



Roligt att du också är bra, precis som du är. :)

Kommentera inlägget här :