Lördagkväll

publicerat i Allmänt;
Ibland så får man lov att strunta i allt som har varit tråkigt och bara vara här och nu...annars blir man tokig. Det är lätt att fastna i negativa tankebanor och bara älta om och om igen. Det har jag bestämt mig för att inte göra.
 
Så ikväll tänker jag bara gå till Gullans, ta några cider...för det kan jag göra nuförtiden när jag inte längre måste vara nykter för att hålla koll på en sambo...och jag behöver inte dricka tills jag somnar, eller stanna tills det stänger för att inte missa nåt. Men jag har ju missat en massa kul genom åren eftersom jag har haft fullt upp med att hålla koll på en massa saker, så nu när jag inte behöver det längre har jag ju haft så kul så jag nästan är helt slut. Tänk vad jag har missat.
 
Vi har försökt att vara helt öppna med problemet hemma hos oss, så öppna som man kan vara till barn. Bara sagt som det har varit till barnen, pappa kan inte dricka alkohol för det blir inte så bra då. Dom äldsta barnen har ju varit med några gånger när det inte blivit så bra, men för det mesta har dom sluppit. Jag har medvetet låtit bli att ta med dom på ställen där det har varit alkohol. Jular och midsomrar har ju vrit svårt att undvika, så då har det ju alltid slutat med att jag varit tjurig och han har undrat varför jag alltid ska tjata och förstöra...ja det är säkert nån som känner igen sig...
 
Om inte du skulle tjata så förbannat så skulle ju inte jag dricka så mycket heller...nån som har hört det utttrycket?? Vanligaste frasen skulle jag tro...och jag trodde länge att det kanske var så...om jag inte tjatade så förbannat...men kan meddela att det inte alls har nånting med det att göra. Det är bara att låta bli att säga nåt så dricker dom ännu mer ganska snabbt...och är skitnöjda med att det inte är nån som förstör. Och jätteglada och tycker att man har det så bra. Gumman, eller hur, visst har vi det bra?? Mm visst...
 
Jag skulle kunna skriva en hel bok om situationer som har varit. Och en bok blir det nog så småningom.
 
Vissa delar har jag inte bestämt än om jag vill skriva om...det är fortfarande svårt att skriva utan att det gör ont. Sen jag började skriva har jag varit helt slut...gått i en slags dvala och känt mig som en zombie. Men det är skönt också att rensa hårddisken...
 
Nu är det min tur att ha kul... :-)

Kommentera inlägget här :