Jag visst alldeles nyss...

publicerat i Allmänt;
Jag har faktiskt blivit lite gammal...det händer ofta att jag tänker på en sak och i nästa ögonblick är det borta. Och helt omöjligt att komma ihåg. Jag har fått glasögon också...och hur jag än försöker så går det inte längre att dölja rynkor och påsar under ögonen. Men ett par glasögon gör ju att det är lättare att dölja mörka ringar under ögonen, så lite fördel är det väl. Nu är det bara att släppa motståndet...jag är MEDELÅLDERS....hur kul är det?!? Det känns ju ingen skillnad, ända tills jag ser i spegeln, och det jag ser överensstämmer inte alls med det jag föreställer mig. För jag känner mig inte gammal alls...jo, när jag försöker gå på efterfest och så...då förstår man ju efter en kvart att man borde gått hem för längesen. Men i övrigt känner jag mig inte gammal alls. Jag förstår inte riktigt vad vitsen med att man ska se gammal ut är? Det fyller ju ingen funktion. Det borde ju isåfall hänga ihop med att man känner sig gammal och drar sig tillbaka för att ta det lugnt, men istället känner man sig piggare än man gjort på länge och så ser man tröttare ut än på länge...får inte ihop det riktigt.
 
Man förstår ju också att man inte är så ung som man tror när man har vuxna barn...för dom behöver man ju bara kasta ett öga på så inser man ju rätt snabbt att man inte ser lika ung ut...det är ju jag i en yngre upplaga. Och det var längesen jag såg ut sådär...men jag har ju å andra sidan mycket mer erfarenhet av livet och det är ju skönt. Även om dom inte tror att jag fattar nånting ibland... En av mina vuxna döttrar sa till mig med allvarlig röst och menande blick vid ett tillfälle när en mycket yngre kille frågat mig om jag vill följa med till hans bil i somras och hon hörde det; Mamma, det är lika bra jag säger det på en gång...han vill bara ligga, så du vet...Nähä?!? DEEET förstod inte jag...ville han inte dela hyran med mig alltså???:-) Dom tror att det är lite synd om mamman ibland, som inte förstår riktigt, men det är ju fint av dom att dom vill hjälpa till! :-D
 
Det är skönt också på sätt och vis att vara 45...man behöver inte göra så stor sak av allt. Det är inte hela världen om inte alla tycker som jag...även om det skulle underlätta...
 
Lev och låt leva!
 
Det är en bra filosofi...
 
 

Kommentera inlägget här :