Känslor

publicerat i Allmänt;
Det pratas ju mycket om att man ska följa sin känsla. Men är det så enkelt? Hur vet man om det är en känsla som går att följa? Tänk om det är en rädsla som håller en tillbaka, då går man ju miste om nåt man hade kunnat få uppleva. Eller om man blir helt sprallig över nåt man vill och följer den känslan och faller pladask för det var bara något man så gärna ville tro att man behövde. Hur vet man...
 
Man vet inte, man får lov att göra fel ett antal gånger för att lära sig hålla reda på vilka känslor som talar om för en när man kan haka på eller inte...det springer omkring tusentals personer runt omkring oss som inte lyssnar till den där lilla rösten inom sig som säger "det är dags att gå nu"....för även om man hör den så håller man för mun på den lilla figuren och säger "schhh, jag vill inte...jag tycker det känns bra här ändå, för det är tryggt...och så har vi det faktiskt bra ibland...och alla har det ju dåligt ibland, det finns dom som har det värre...han slår mig iallafall inte...och dom flesta har väl blivit bedragna nån gång..." så fortsätter man att intala sig att hur man än vrider och vänder på det, så får jag nog ta och skärpa till mig lite, för det finns dom som inte har nån kille alls, och hur känns det för dom??? Så jag ska faktiskt vara jävligt glad att jag har nån...att han ville ha mig...för han kunde lika gärna ha valt nån som gillade att han festade och inte gnällde varje gång...ja så är det, så nu kan jag sluta upp att fundera...den lilla figuren med den lilla rösten som ev försökte göra sig hörd har tystnat för längesen och jag känner mig nöjd...och ett lugn infinner sig, för nu kan man stanna med gott samvete ett tag till...
Ända tills den lilla rösten gör ett nytt försök och proceduren börjar om. Så fortsätter det år ut och år in och så småningom orkar inte den lilla figuren med den lilla rösten längre...
 
Så det där med att följa sin känsla är inte fullt så enkelt som det låter, men jag jobbar på det...och det går bättre och bättre. Tids nog kommer säkert min lilla figur att ha blivit så stor att den kan hänga på överallt och jag ska lyssna...herregud vad jag ska lyssna.
 

Kommentera inlägget här :