Nu var det längesen...

publicerat i Allmänt;
Ibland blir det bara inte av, så är det.
 
Livet rullar på, vardag igen efter alla helger och det är så skönt. Jag tycker om julen, men det är lika skönt att ta bort allt och gå vidare. Så ska man försöka leva överhuvudtaget, njuta av det man har och plocka bort det som inte behövs, man kan ju ta fram det igen vid ett senare tillfälle om man vill. Man behöver ju faktiskt inte kasta allt man rensar bort, vissa saker kan man ju bara lägga undan.
 
Leva i dag, det får man lov att träna på. Just nu tränar jag på att inte hela tiden bara vilja nåt annat än det jag gör, samtidigt som det är viktigt att ha drömmar och visioner. Och hur vet man att det inte beror på rastlöshet när man vill förändra, att man inte flyr vardagen och försöker slippa sina problem? Det vet man inte, man får helt enkelt prova sig fram.
 
Kort inlägg idag...jag hinner inte mer. Men huvudet fullkomligt bara snurrar av allt jag skulle behöva skriva...jag har börjat fortsätta på min bok. För jag har ju redan hunnit börja och kommit av mig två gånger. Men nu är jag på gång igen.
 
 

Kommentera inlägget här :