Svårt att förstå

publicerat i Allmänt;
Ibland har jag riktigt svårt att förstå varför en del människor har så svårt att förstå...ja jag vet att jag är förstående och väldigt ödmjuk för det mesta...men även solen har fläckar...varför inte bara ta och sätta sig ner och se över sin situation...varför alltid skylla på nåt annat...varför alltid tro att det löser sig bara man blundar...varför tro att det blir bättre bara man håller sig undan...varför tro att man mår bättre av att nån annan får ta på sig skulden för att det inte blir som man har tänkt...varför och varför och varför...
 
Varför inte bara ta och ta sig en funderare på varför det inte blir som man tänkt...kan det bero på mig själv...förmodligen...allt är inte kärlek och ljus och pussar och kramar varje stund...man behöver bli förbannad också...ibland är det motigt och då är det bara så...då tar man sig igenom det...skaffar sig ett intresse...ett liv...vara självgående i sitt eget liv är ett riktigt bra mål att sträva efter...
 
Idag var jag förbannad...riktigt jävla förbannad...en stund...det är jag inte längre...det går fort över...då vill jag också fly...en liten stund...låta nån annan ta över...men det funkar inte så...jag får reda ut mitt liv...
 
Världen vimlar av hinder i ens väg, folk dör, orättvisor, krig osv osv...vad är det som får en del människor att tro att hela världens bekymmer ligger på deras axlar? Herregud, vakna upp...det pågår ett liv, med hur mycket underbara saker som helst...bara att börja ta för sig...
 
 
Bara en liten reflektion så där på kvällskvisten...
 
Pussar och kramar och kärlek i massor till ALLA...även dom som inte förstår att dom får det...
 
Det händer inte av sig själv...man måste börja skapa...och ett bra sätt är att börja ge...kravlöst...utan att förvänta sig nåt tillbaks...
 
 

Kommentera inlägget här :