Boken

publicerat i Allmänt;

Ett utdrag ur min bok som jag började skriva för flera år sen...som jag inte ens vet om den nånsin kommer att bli klar...vi får se hur det blir...

 

”Hur kunde du??!!” frågade jag.

”Jag vet inte…” svarade han.

Kunde det vara möjligt?? Hade jag, som vetat hela tiden att det skulle bli så, men inte kunnat drömma om att jag hade rätt, verkligen hamnat här?? En enda fråga och ett enda svar, och katastrofen var ett faktum…

Att det kan göra så ont…att bli bedragen.  Ett svek som man pratar om som om det vore bara en händelse. Jag har alltid sagt att om min kille är otrogen så lämnar jag honom, skulle aldrig gå med på att bli behandlad så, en sån kille är inget att ha. Ingen diskussion. Det var innan jag visste hur det kändes…

Innan jag visste hur totalt maktlös man är inför det som väcks till liv i ens innersta i form av undanstoppade känslor som man inte hade en aning om…det är lätt att vara kaxig när man är ovetandes…

 

Det handlar om en vanlig tjejs funderingar, upplevelser och funderingar...naturligtvis baserat på egna erfarenheter blandat med påhittade, förmodade scenarion...hur det skulle kunna bli om man inte lyssnar inåt...

 

Det kanske är dags nu...att verkligen ta sig i kragen och färdigställa...

 

 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria Äxter:

Jadu, nu är det dags att rocka loss bokstäverna. Det här är real deal. Bra!

Svar: Tycker du det? Ja jag får väl lyssna till mentor Maria då... :-)
mammatillattabarn.blogg.se

Kommentera inlägget här :