Prioriteringar

publicerat i Allmänt;
Att prioritera är ganska viktigt...eller ganska nödvändigt faktiskt...och prioriterar man fel får man en hel del att ta reda på...nu har jag jobbat ganska mycket en period och hemmet är som en katastrofarea...nu förstår jag att jag skulle ha prioriterat att städa och tvätta när jag hade tid...inte försöka göra det när tiden redan är förbrukad...helt självklart för dom flesta...men inte för såna som jag...jag vill gärna inbilla mig att jag jobbar bäst under press...vilket är enbart ett annat uttryck för dålig planering och förmåga att skjuta på det tills man är tvungen att jobba under hyperstress...
 
Nu har jag för tusende gången bestämt mig igen för att prioritera annorlunda i fortsättningen :-) ska väl inte vara helt omöjligt...alla andra kan ju...
 
Har även börjat ana symptom om att det kanske börjar bli för mycket...då skjuter jag ju gärna det åt sidan och tänker...men bara lite till, jag är inte riktigt klar än...det är så också när man är medberoende...då ser och märker man, men blundar gärna tills det nästan är försent, då räddar man upp allt i sista sekunden. Egentligen handlar det mest om att man är helt dum i huvudet som bara gör det svårare och svårare för sig hela tiden...
 
Nu har ju jag träffat nån som är helt annorlunda mot allt jag är van vid...då funkar ju inte hela medberoendegrejen...det går ju inte att skapa kaos i något som är stabilt och fungerar...som att hälla vatten på en gås...så helt plötsligt funkar inte mekanismen och själva medberoendegrejen förlorar sin kraft och blir lite mindre betydelsefull...då görs ju ett sista försök med felprioriteringar som för att försäkra sig om att alla möjligheter är uttömda...det orkar man inte hålla på med så länge, utan nu får det vara nog...jag tror bestämt att lilla trollet håller på att krympa...självkänslan tar överhanden och kärleken frodas :-) än så länge...
 
 

Kommentera inlägget här :