Regn...regn...regn...

publicerat i Allmänt;
Just nu vräker det ner...måste ju iofs göra det ibland också...men såna här dar känns det lite tråkigt...jag är skittrött, less på en massa saker som man kan bli ibland, jo jag är fortfarande kär och helt överlycklig <3 <3 <3, men det hindrar ju inte alla andra känslor som far runt i kroppen...funderar starkt på vad jag EGENTLIGEN vill göra i mitt liv.
 
Har varit på tre skolavslutningar, en igår kväll och två idag, blev både glad och rörd...min yngsta dotter var konferencier på sin avslutning och pratade som om hon inte gjort annat...stolt blir man då :-) En slutade nian och det känns jätteskönt, för hon har haft en jobbig period med skolan och fick till sist sina godkända betyg.
 
Nu har jag bara tre kvar i grundskolan...tre har flyttat hemifrån, en ska börja gymnasiet och en har lite annat för sig...8 barn är ju faktiskt jättemycket...lätt att glömma det...man märker det när dom börjar flytta hemifrån...helt plötsligt finns det mat kvar när alla ätit, man behöver inte tvätta tre maskiner om dan...varför så många, frågar ju ofta folk...jag vet inte faktiskt, för det som var anledningen då kommer jag inte ihåg...och måste man ha en anledning...eller kan det vara så att man helt enkelt skaffar barnen för att man faktiskt vill...självklart är det så...så att man behöver ställa frågan visar ju ganska tydligt att man inte ens har tänkt så. Jag brukar inte fundera över varför nån skaffar ett eller två barn...förmodligen för att dom ville det. :-)
 
Tänk att få känna att man betyder nåt bara för att man är den man är...att inte behöva vara nåt för nån annan, inte känna att man måste vara andra till lags för att dom ska få leva det liv dom tror är bäst för dom...för att dom inte ens har funderat över vad dom vill leva för liv egentligen, utan bara kör på utan att fundera...och låter nån annan fylla deras behov av bekräftelse...låter nån annan ta ansvar för deras mående och lägger över ett dåligt samvete som dom inte vill kännas vid...ett dåligt samvete för att innerst inne vet dom att dom egentligen borde ta tag i sina liv på egen hand...
 
Jag har träffat nån som får mig att känna att jag betyder nåt för att jag är jag...inte bara genom att säga det, utan genom att faktiskt mena det.
 
It´s a match made in heaven...
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria:

Låter underbart. Go with the flow!

Svar: :-)
mammatillattabarn.blogg.se

Kommentera inlägget här :