Sanningar

publicerat i Allmänt;
Vad är en sanning...är det det som jag tycker är en sanning för mig...eller är det sånt som alla vet är sant...måste det vara vetenskapligt bevisat...eller kan det vara så att om det existerar för mig så är det min sanning...
 
Min sanning behöver ju inte vara samma som din sanning...gör det att det är mindre sant för det? Nej inte för mig...men det är skillnad på sanning och sanning...att veta att nåt är sant pga fakta är en helt annan sak än det jag upplever som sant baserat på mina upplevelser...det måste man lära sig skilja på.
 
Att säga att man kände på sig kan vara en sanning, men den kan också vara en bekräftelse på en rädsla...något jag var rädd för att det skulle hända, och så händer det och alla celler i kroppen skriker...vad var det jag sa...och sen säger man att man kände det på sig...men det är bara en bekräftelse på att det man var mest rädd för, det som skulle bevisa att jag inte duger, det händer och man kan inte göra något som helst åt det...jag vet för det har hänt mig hur många gånger som helst...skillnaden med att känna på sig och att vara rädd för nåt är att när man känner på sig känns det oftast inte jobbigt, utan blir mer som en bekräftelse, en känsla i kroppen som inte är jobbig, utan mer bara en vetskap...när man bara var rädd och det blev som man befarat känns det jättejobbigt...
 
Så det bästa borde vara att ta reda på vad man är mest rädd för, fråga sig själv varför, göra nåt åt det och börja leva efter sanningen att jag duger alldeles utmärkt som jag är...har inte omvärlden uppfattat det är det deras förlust...
 
 
Five rules for happiness:
1. Free your heart from hatred
2. Free your mind from worries
3. Live simply
4. Give more
5. Expect less
 
 
 

Kommentera inlägget här :