Ta tag

publicerat i Allmänt;
Jag har en massa saker jag behöver ta tag i...inga jättestora grejer, men ändå nödvändiga. Man skjuter ju gärna på sånt...dom lättaste sakerna är ju dom som syns, som att städa, röja ur gamla saker mm...det som är svårt är ju att upptäcka det som man inte vill kännas vid hos en själv.
 
Just nu känner jag mig skitirriterad över saker som jag inte ens vet hur jag ska ta itu med...och är det andra människor inblandade är det ju svårt...då får man försöka att antingen strunta i det eller helt enkelt ta bort dom personerna från sin tillvaro.
 
Val kan ju också vara svåra...ska man jobba kvar eller byta jobb...bo kvar eller flytta...det finns ju hur mycket som helst att fundera över. Man får inte fundera för mycket heller, för då kan det bli ett problem...det är nog ett av mina största problem...funderingar...varför blev det si...varför gjorde han/hon så...hur kunde jag vara så dum...varför...varför inte...
 
Uttråkad blir jag lätt också...även om jag tycker att jag är tillfreds, för det kan ju inte vara samma sak...jag har ju ofta dåligt samvete över om jag känner mig rastlös eller uttråkad, för då måste det ju bero på att jag inte är tillfreds eller kan vara i nuet...för det står det ju överallt...att vara närvarande och känna lugnet...varför blir jag då uttråkad? Jag är ju tillfreds och glad.
 
Det tog ett tag innan jag förstod att man faktiskt kan ha rätt att vara uttråkad utan att ha dåligt samvete...det betyder inte att man är missnöjd med tillvaron...det är bara det att man inte får utlopp för sina behov...och det kan man ju göra nåt åt. :-)
 
Det finns faktiskt stunder när jag känner total lycka över småsaker...det har jag inte gjort förr...varför vet jag inte, och det spelar inte längre nån roll, för vissa saker kommer man inte att komma underfund med och förstå. Att förstå är en sak...att känna det man förstår är en annan...att förstå att det som gör mig förbannad och irriterad är en sak och att inte göra nåt åt det är en annan...jag har faktiskt möjlighet att påverka väldigt mycket i mitt liv...att börja med sig själv är väl det smartaste...även om det är det svåraste...
 
Jag har haft dåligt samvete över så otroligt mycket i mitt liv, så bara insikten om att inte behöva det är en befrielse i sig. Jag har rätt att känna vad jag vill, det kan ingen ta ifrån mig...
 

Kommentera inlägget här :