Måndag...

publicerat i Allmänt;
Veckorna bara rusar iväg. Det känns inte som man hinner med. Tiden går fort när man har roligt, för så är det, jag har roligt!

Tänk att det kan vara så kul att plugga när man är vuxen. Inte helt lätt, men kul.

I helgen var det konfirmation. Sabina och hennes kusin Isabelle konfirmerade sig. I kyrkan var det div framföranden av konfirmanderna, bla sjöng Isabell  två sånger så otroligt stämningsfullt så vi grät allihop.
Jättefint!

Det händer mycket i mitt liv just nu. Mycket funderingar. Stora beslut. Samtidigt så känns det som det inte alltid finns så mycket att fundera på. Det gäller att hitta sin egen styrka och gå sin egen väg. Det betyder inte att man ska strunta i andras behov och vara egoistisk. Nej, som en föreläsare sa: man tankar ju inte andras bilar i första hand om man ska åka nånstans och riskerar att få motorstopp själv. Man måste tanka sin egen bil först.

Om jag mår bra så sänder jag ut positiv energi som genererar positiv energi tillbaka.

Det jag ger ut får jag tillbaka. Men det jag ger ut är kanske inte alltid det jag tror att jag sänder ut. Ett första steg är att våga se sig själv som den man är och inte bara den man tror att man är.

Vara sann mot sig själv. Lyssna till sin inre röst.

Carpe diem! ♥

Kommentera inlägget här :