Tänk om...

publicerat i Allmänt;
Tänk om man hade vetat vad man vet nu när man var 25, då hade ju livet sett helt annorlunda ut. Men hade det varit bättre? Det är ju inte alls säkert. För det är ju det vi går igenom i livet som gör oss till dom vi är
Vissa saker hade jag ju sluppit och andra saker hade jag missat...personer som betytt mycket och som jag lärt mig en massa av t ex.
Konsten är att vara öppen för det som händer i ens omgivning och att kunna se dom möjligheter som ges, inte döma andra, varken negativt eller positivt för snabbt utan ge alla en chans att visa vilka dom är.
Man behöver inte gilla alla människor för ibland stämmer det helt enkelt inte, men det gör ju inte nån till en sämre människa för det
Och ibland träffar man ju nån och det bara stämmer...det har jag gjort flera gånger och det är lika häftigt varje gång.
Dom ska man vara rädd om! :-)
Och saker som är meningen dom kan man inte göra nåt åt...det bara händer och man behöver oftast bara ta emot utan att man har gjort nåt för att det ska bli så...och man blir lika förvånad varje gång då med.
 
Det är väldigt viktigt att man har kul också...och inte alltid bara gör sånt som verkar mest passande...att inte vara rädd för att bjuda på sig själv. Utan att det går till överdrift förstås.
Man måste kanske ändå tänka på att man har barn i skolan och så...inte kul om morsan skämmer ut sig...
 
Nu borde jag fortsätta jobba. :-)
 
Sometimes we put up walls, not to keep people out, but to see who cares enough to knock them down...
.
.

Kommentera inlägget här :