Ibland blir det bara inte...

publicerat i Allmänt;
Jag har varit sjuk...febern kom smygandes och orken bara tog slut...bihåleinflammation...och vad gör man då? Ja inte det man borde iallafall...jag tog alvedon och jobbade ändå. Feber är ju kroppens sätt att tala om att man behöver vila. Så tillslut fick jag ju lov att vila en dag...jag vet inte om man är dum i huvudet eller vad det beror på, men i samma ögonblick som man känner att man har feber och får hjärtklappning och yrsel så fort man reser sig, så tänker man , Åh nej, jag har inte tid att vara sjuk!! Men vad har det för betydelse...jag är ju sjuk i vilket fall som helst...det går ju knappast att förhandla med kroppen och säga: du, kan du vänta till på lördag med febern, för jag har så hemskt mycket på jobbet just nu och det är ju möten och läxläsning och sånt...förresten kan vi ta det nästa helg, för jag ska ju skjutsa på match i helgen? Nej förresten, kan vi ta det under höstlovet för då kan jag ju ligga på soffan medans barnen är hemma så kan vi ju hjälpas åt med det som ska göras...Nej, man förhandlar inte med kroppen...man tar en alvedon och går och jobbar, fast men vet att man inte borde
 
Det är viktigt att känna efter emellanåt hur man mår, både fysiskt och mentalt. För lyssnar man inte på sina egna signaler hur ska man då kunna lyssna på nåt annat och verkligen höra vad som sägs?
 
Det är väl ofta så att man hör mycket väl vad som sägs och man förstår absolut vad som menas, man vill bara inte ta in det för det blir ofta komplicerat då. Då kan det ju hända att man måste agera...göra något konkret...kanske säga till någon om något som man vill slippa säga till om...eller det värsta av allt...man kan ju vara tvungen att fatta ett beslut...om något som man vet redan innerst inne att det kommer att bli bra bara man tar sig i kragen, men man vågar inte lita på det, för det kan ju också vara så att man har fel och då vet man ju inte om man någonsin kan lita på sin känsla igen för tänk om det visar sig att intuition bara är en myt och intealls fungerar? Att magkänsla bara är ett begrepp som någon kommit på för att slippa fatta egna beslut...det är ganska lätt att analysera sönder en sån enkel sak som att känna efter vad som är rätt och fel. :-)
 
Lyssna på sin känsla...det är något alla skulle behöva lära sig...för den har nästan aldrig fel.
 

Kommentera inlägget här :