Sommaren 2013

publicerat i Allmänt;
Jag trodde sommaren 2012 var den bästa...så fel jag hade...sommaren 2013 var bättre, fast utan det som var förra sommaren så hade jag knappast varit där jag är idag...och jag hoppas alla berörda parter vet vad dom betytt ifall jag av någon anledning skulle glömt att tala det. Och jag hoppas alla vet vilka dom är...listan blir lång. Gamla vänner, nya vänner, nygamla vänner, pojkvän...(kanske det inte heter i våran ålder)... :-) en massa upplevelser på extrajobbet med ungdomar, som måste upplevas för att man ska förstå känslan...ja det har hänt så mycket i sommar som jag är djupt tacksam för.
 
Jag hade ett samtal med en person idag om saker som händer och varför...man ska verkligen försöka se allt som händer som något som har en mening...tänker jag tillbaka på allt som hänt i mitt liv så hade jag verkligen inte varit den jag är idag om inte allt hänt...det har varit hårt många gånger, men med facit i hand så är jag glad...glad för otroheten, glad för medberoendet, glad för alla sömnlösa nätter, ångest, sorg, ungdomar med problem, hämtningar på nätter, fylla, slagsmål, förtroliga samtal, tårar och panik...det har gjort mig till den jag är idag...och jag är tacksam...för att det har givit mig livsglädje, förståelse, medkänsla, självförtroende, massor av nya vänner och ett rikt liv...men framförallt har det gett mig en övertygelse om att det inte finns mycket jag inte klarar...och det gav mig 8 barn! :-)
 
Så se inte det jobbiga i livet som enbart jobbigt, se det som möjligheter att gå vidare...det finns en mening.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :